Az autóipar megoldotta: Nincs többé szmog! Legalábbis az utastérben...

Friss levegő az autóban - szmogszűrővelSajátos gondolkodásmódra vall az autóipar legújabb húzása. Számos autós ugyanis egyre gyakrabban kénytelen szembenézni az autózás árnyoldalával, pl. amikor egy városi dugóban araszol és megcsapja az orrát az előtte pöfögő járműből kiáradó füstgáz. Mert addig nincs gond, amíg magunk mögött húzzük a füstcsíkot, csak hát kényelmetlenné válik ha a sorban előttünk döcögő is hasonlóan áll a kérdéshez.

Ezek azok a helyzetek, amikor az autósok végre elgondolkodhatnának, hogy érdemes e az egészségüket kockáztatni holmi kényelmes autózgatásért cserébe.

Nem sok reményt hagy azonban az ilyen felismerésekre egy új, vevőcsalogató megoldás, egy speciális szűrő-berendezés, amely a gépkocsi utasterébe beáramló levegőt olyan mértékben képes megszűrni, hogy elvileg a kint uralkodó abnormális körülményekből az utas semmit nem érzékel.

Elsősorban kínai nagyvárosokban számítanak az eladások megugrására, hiszen köztudott, hogy már bizonyíthatóan évente több millió ember köszönheti idő előtti halálát a szennyezett levegővel összefüggésbe hozható betegségeknek, elsősorban tüdőráknak és érrendszeri problémáknak.

Kínában kritikus a szmoghelyzet

A kínai Volvo például már évekkel ezelőtt kampányba kezdett egy új légtisztító rendszer bemutatásával, amely a pollenek mellett minden egyéb szennyező részecskét is kiszűr az utastérbe áramló levegőből.

A japán Nissan pedig büszke "Forest AC" rendszerére, amely a légszűrés mellett még "aromatizálja" is az utastér levegőjét, az erdei klímához hasonlatosan üdévé és kellemessé téve azt a vezető számára.

A francia PSA Peugeot Citroen pedig az új C-Elysee modelljében kínálja a légtisztítót. Az intelligens rendszer automatikusan bekapcsol, ha szennyezett levegőjű környezetet érzékel az autó körül.

Mennyi szmogot lélegzünk be

Ezek a szűrőrendszerek meglehetősen összetettek, általánosságban elmondható, hogy a 3 mikrométernél kisebb részecskéknek legalább a 90%-át kiszűrik. Valamint igény szerint kiegészíthetőek egy aktívszén-réteggel is, amely már a mérgező gázokat is képes megkötni.

Mindenképp hálásak lehetünk az autóiparnak, hogy ilyen frappánsan "megoldották" a problémát. Nem véletlenül hangoztatják, hogy lecsúszott gazdasági helyzetünkben az autóipar az egyik legfőbb "húzó-ágazat". Csak az nem világos, hogy pontosan merre is húzza az emberiséget. Valóban felfelé, vagy sokkal inkább lefelé...