Marad az Email és a vezetékes telefon - mint általános kommunikációs csatorna

A vezetékes telefon és az email egyelőre a legnépszerűbb a munkahelyeken.Legalábbis a legtöbb munkahely számára ezek a legfontosabb kommunikációs csatornák, amelyekről még a legújabb közösségi oldalak szolgáltatásaiért sem mondanának le a cégek.

Az email nem új találmány és a vezetékes telefon is kiváltható lenne akár mobil eszközökkel, akár számítógépen futó VoIP (Voice over IP) internet alapú hang-átviteli szolgáltatásokkal. Mégis úgy tűnik várnunk kell a nagy áttörésre ezen a téren.

A felhasználói szokások nehezen változnak és az embereknek nincs is különösebb okuk elhagyni azokat a munkamódszereket amik már bizonyítottak, beváltak.

Tehát hiába terjednek az ún. közösségi oldalak vagy hálózatok mint a Facebook, vagy a Twitter, a vezetékes telefon és az email a dolgos hétköznapok elmaradhatatlan kellékei maradnak.

A Facebook és más hasonló oldalak a legnagyobb figyelemelterelő tényezők.

Talán az lehet az egyik indok, hogy a hagyományos kommunikáció, mint az email vagy a telefon sokkal jobban a használó felügyelete alatt van, mint a nagyobb közösségi oldalak és üzenetküldő megoldásaik.

Az e-maileket akkor olvassuk el, amikor mi akarjuk, és telefon csörgését is halkra lehet állítani, vagy pedig egyszerűen mi kezdeményezzük a hívásokat, amikor mi akarjuk.

Sok munkahelyen nem megengedett a facebook, persze hiába.

Talán az egyik legidegesítőbb és a munkáról a figyelmet leginkább elvonó kommunikációs módszer a chat. A folyamatos jelzések, az azonnali válasz és a várakozás nagyobb több időt és szinte folyamatos figyelmet igényel.