Az okos telefonok egyre növekvő mértékben uralják a munkahelyi tevékenységünket, ezért Németország és Franciaország lépéseket tesz annak megakadályozása érdekében, hogy az elektronikus kütyük munkaeszközök betolakodjanak már ez emberek magánéletébe is.
Évekkel ezelőtt a legnagyobb vállalatok ráébredtek, hogy a vezetőkkel szembeni azon elvárások, hogy éjjel-nappal elérhetők legyenek, számos negatív hatást váltott ki.
A "kiégés" lett az a kifejezés amellyel a munkával összefüggésbe hozható egyre gyakoribb pszichológiai problémákat illették.
Az esetek számának robbanásszerű növekedése arra késztette a társaságokat, hogy újragondolják az alkalmazottaikkal szemben támasztott követelményeiket.
Az utóbbi években néhány nagyobb cég elkezdett virtuális gátakat telepíteni a szervereire, amelyek igyekeznek meggátolni, hogy a munkával kapcsolatos email-áradat otthon is elérje az egyébként is stresszes munkavállalókat.
Minél több munkahelyi téma tolakszik be az emberek magánéletébe, annál nagyobb a valószínűsége, hogy a munkavállalók stresszesek lesznek, kiégnek, vagy képtelenné válnak kikapcsolódni.
A távmunka illetve az internetes kommunikációs megoldások amelyek kiválthatnák a munkával kapcsolatos utazásokat, valamelyest segíthetnének a helyzeten, hiszen rugalmasságot biztosítanának.
Az egyre növekvő túlórázás viszont beteggé teheti a dolgozókat.
Egyes statisztikák szerint a pszichológiai problémákhoz köthető betegszabadságok száma 2008 és 2011 között mintegy 40%-al emelkedett.
Egyes cégeknél már bevezették azt a szerver-oldali szabályozást amely egy-egy napszaknak megfelelően nem teszi lehetővé e-mailek küldését az alkalmazottak számára. Ez az időszak általában este 6 órától reggel 7 óráig tart.